Nedom av Marija Fischer Odén

 
Det är uppbrottstid, avskedstid - en tid att försöka förstå uppdrag från gudar och väsen. Från Moderns ö bär Utter med sig hemligheter hon inte vågar berätta för någon, medan Våg kämpar med överväldigande uppdrag och överrumplande känslor.

Storms armé ger sig av mot bergen för att erövra beoifolkets oövervinnerliga metall och möter enorma krafter, vissa som fiender och andra som allierade. Tre sällskap färdas - längs med dödsrikets tröskel, till ett sagofolk och mot guld och ära varhelst det må finnas.
 
Tack så mycket Undrentide Förlag för recensions-exemplar :-)
 
Jag hört mycket bra om den här boken, men tyvärr tyckte jag inte jättemycket om den. Den var inte jättedålig, men inte heller jättebra. Jag tyckte inte att det hände så mycket, det kändes mest som att karaktärerna bara var på väg någonstans utan att riktigt veta vart. En sak som jag ändå blev nyfiken på och skulle vilja läsa mer om är Utters förmågor. Jag tyckte också att det var bra att det var ganska korta kapitel i boken. Boken kändes lite rörig i slutet, det kändes som att det hände ganska mycket på en gång. 
 
Titel: Nedom
Författare: Marija Fischer Odén
Serie: Tvåhjärtat #2
Sidor: 291
Betyg: 2/5
Finns hos: Adlibris / Bokus 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0