Draugen av Åsa Larsson & Ingela Korsell

 
 

På söndag ska Viggo och Alrik flytta från Mariefred och Anders och Laylah! Allt är Iris fel. Hade inte hon blivit fångad av svarthäxan, skulle inte Alrik och Viggo ha filmats när de gjorde inbrott i skolan! Men saker tar en oväntad vändning när Viggo plötsligt kommer på var kodnyckeln kan finnas som kan lösa gåtan med monstret som finns under det magiska biblioteket! Hinner de rädda Mariefred och världen innan svarthäxan tar sig in i biblioteket? Och vem är det som döljer sig i kulisserna bakom Maggan Migrän? Tarotkorten förutspådde för länge sedan en katastrof för korpbröderna, och ingenting kan längre stoppa olyckan!

Tiden pulsar, mörkret vandrar in, för sista gången!

 

Usch vad sorgligt att den här serien redan är slut, haha, men den var sååå braa. Alltså slutet på den här boken var verkligen så oväntat, och jag vet inte riktigt om jag tyckte om det, det var bara så sorgligt. Förutom slutet var den jättespännande och precis så bra som jag hade väntat mig. Jag gillar karaktärerna, när man läser känns det som att de är mycket äldre än vad de egentligen är, liksom tänk att Viggo bara är 10 år gammal. När man börjar är det såå svårt att lägga ifrån sig boken, det går bara inte. 
 
 
Titel: Draugen
Författare: Åsa Larsson & Ingela Korsell
Serie: Pax #10
Sidor: 250
Betyg: 5/5
Finns hos: Adlibris / Bokus 

 

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0